We will collect News, Info and so forth concerning 'Burmese Govt.Railroad Project' that will be through the historical inportant town of mrauk-U in Arakan Kingdom.

Burmese Govt. Destroying Our Arakanese Historical Heritage of Mrauk-U in Arakan Kingdom

Scrolling MySpace Image GeneratorScrolling MySpace Image GeneratorScrolling MySpace Image GeneratorScrolling MySpace Image GeneratorScrolling MySpace Image GeneratorScrolling MySpace Image GeneratorScrolling MySpace Image GeneratorScrolling MySpace Image GeneratorScrolling MySpace Image GeneratorScrolling MySpace Image GeneratorScrolling MySpace Image GeneratorScrolling MySpace Image GeneratorScrolling MySpace Image GeneratorScrolling MySpace Image GeneratorScrolling MySpace Image Generator

Tuesday, November 23, 2010

စစ္ေတြ-မင္းဘူး ရထားလမ္းစီမံကိန္း RNDP ကန္႔ကြက္

သိန္းေဇာ္ | ဗုဒၶဟူးေန႔၊ ႏုိဝင္ဘာလ ၁၇ ရက္ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ၂၂ နာရီ ၂၅ မိနစ္

နယူးေဒလီ (မဇၥ်ိမ) ။      ။ ရခိုင္ျပည္နယ္ ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕ရွိ ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္မ်ား ပ်က္စီးေစသည့္ ရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္မႈကို လက္မခံဟု ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕ ေရွးေဟာင္းပညာရွင္ႏွင့္ ရခိုင္တုိင္းရင္းသားမ်ား တိုးတက္ေရးပါတီ RNDP က ေျပာဆိုသည္။

၁ဝ ႏွစ္ေက်ာ္ၾကာ ေဖာက္လုပ္ေနဆဲျဖစ္ေသာ ၁၅၇ မုိင္ရွည္ စစ္ေတြ-အမ္း-မင္းဘူး ရထားလမ္း စီမံကိန္းတြင္ အစိတ္အပိုင္းတခုျဖစ္သည့္ ေရွးေဟာင္းၿမိဳ႕ေတာ္ ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕တြင္းပိုင္းကို ယခုလ ၇ ရက္ေန႔တြင္ စတင္ေဖာက္လုပ္ရာ လမ္းတေလွ်ာက္ ေရွးေဟာင္းေစတီပုထုိး ႐ုပ္လုံး႐ုပ္ၾကြမ်ား ပ်က္စီးလိ္္မ့္မည္ဟု ဆိုသည္။

ရန္ကုန္တိုင္းမ္ဂ်ာနယ္အဆိုအရ ရထားလမ္းစီမံကိန္းမွာ ၉ဝ ရာခိုင္ႏႈန္းခန္႔ ၿပီးစီးၿပီဟု သိရသည္။ ေျမာက္ဦးမွသည္ အမ္းဘက္ကို ေဖာက္လုပ္ရန္ က်န္ရွိေနသည္။

”ဘုရားပုထုိး က်ဳံးၿမိဳ႕႐ုိးတံတုိင္း စတာေတြ အမ်ားၾကီး ရွိပါတယ္။ ဒါေတြအားလုံး ပ်က္စီးသြားမွာ’’ ဟု ေျမာက္ဦး ေရွးေဟာင္းသုေတသန ဌာနခဲြတြင္ ႏွစ္ေပါင္း ၂ဝ ေက်ာ္ လုပ္ကုိင္ခဲ့သည့္ ဒုတိယ ညႊန္ၾကားေရးမႉးေဟာင္း ဦးေက်ာ္ထြန္းေအာင္ (အၿငိမ္းစား) က မဇၥ်ိမကုိ ေျပာသည္။
လမ္းေဖာက္လုပ္စ လက္ရွိအခ်ိန္တြင္ ရခုိင္သမုိင္းအတြက္ တန္ဖုိးရွိသည့္ ၿမိဳ႕႐ုိးတံတုိင္း၊ ခံတပ္ အပါအဝင္ သမုိင္းဝင္ ေရွးေဟာင္း႐ုပ္ၾကြမ်ား ေစတီပုထုိးမ်ား ပ်က္စီးကာ၊ အထြဋ္အျမတ္ ကုိးေသာင္း ပုထုိးေတာ္ၾကီး ပ်က္စီးႏုိင္သည္ဟု သူက ဆိုသည္။

RNDP ဥကၠ႒ ေဒါက္တာ ေအးေမာင္ကလည္း ’’သာသနိက အေဆာက္အဦးေတြကုိ ေက႔ြၿ႔ပီး သြားရမွာ။ ဒါမွ ႏွစ္ဦးႏွစ္ဖက္ အက်ဳိးရွိမွာ။ ရထားလမ္း ေဖာက္ျခင္းျဖင့္ တဖက္က သာသနိက အေဆာက္အဦးေတြ မပ်က္စီးရေအာင္၊ ရထားနဲ႔သြားတဲ့ ခရီးသည္ေတြ ဖူးေမွ်ာ္ႏုိင္ေအာင္ လမ္းေတြကုိ ေရြးခ်ယ္ဖုိ႔ လုိတယ္။ အခ်က္အလက္ေတြ စုေဆာင္းၿပီးေတာ့ ဥပေဒေဘာင္အတြင္းက အမ်ားသိေအာင္ လုပ္မယ္’’ ဟု မဇၥ်ိမကို ေျပာသည္။

ယခုလ ၁၄ ရက္ေန႔တြင္ ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕ ေရွးေဟာင္းသုေတသနဌာနခဲြ တာဝန္ခံ ဗုိလ္မႉးခ်စ္ဦးက ရထားလမ္း ေဖာက္သူမ်ားကို တားျမစ္ခဲ့သလို၊ စစ္ေတြခ႐ိုင္ ေရွးေဟာင္းသုေတသနဌာနသို႔ပါ ရပ္တန္႔ေပးရန္ စာတင္သျဖင့္ ေနာက္ရက္တြင္ စစ္ေတြမွ ဒုတိယညႊန္ၾကားေရးမႉး ဦးေစာလြင္ လာေရာက္ေဆြးေႏြးခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ယမန္ေန႔တြင္မူ ဆက္လက္၍ ေဖာက္လုပ္လာျပန္သည္။

ရခုိင္ျပည္နယ္ ေနရာအႏွံ႔ ေရွးေဟာင္းအေမြအႏွစ္မ်ား ရွိေသာ္လည္း ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕ေတာ္သည္ ရခုိင္ဘုရင္ အဆက္ဆက္ နန္းစုိက္ခဲ့ရာ ၿမိဳ႕ျဖစ္ၿပီး၊ ေရွးေဟာင္းယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္မ်ား မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ ထိန္းသိမ္းရာ ၿမိဳ႕လည္း ျဖစ္သည္။  ေအဒီ ၁၇၈၅ ခုႏွစ္တြင္ ရခုိင့္ေနာက္ဆုံးဘုရင္ မဟာသမၼတ မင္းနန္းစုိက္ခဲ့ၿပီး၊ ရခုိင္တုိ႔၏ ေနာက္ဆုံး ယဥ္ေက်းမႈ အေမြအႏွစ္မ်ား တည္ရွိရာ ေဒသျဖစ္ေၾကာင္း ရမ္းၿဗဲ ေတာင္ေက်ာင္းဆရာေတာ္ ျပဳစုေရးသားခဲ့သည့္ ရခိုင္ရာဇဝင္ သိုက္က်မ္းမ်ားတြင္ ဆိုထားသည္။ ၿမိဳ႕ေတာ္ေဟာင္းေနရာ အက်ယ္အဝန္းမွာ ၁ဝ မုိင္ဝန္းက်င္ ရွိသည္။

ရခုိင္ျပည္နယ္ရွိ ျပတုိက္မ်ားတြင္ ေရွးေဟာင္း အေမြအႏွစ္မ်ား တစထက္တစ နည္းပါးလာသလုိ၊ လက္ရွိ ေရွးေဟာင္း သုေတသန ဌာနကလည္း စနစ္တက် မျပဳျပင္သျဖင့္ ယုိယြင္းပ်က္စီးမႈႏွင့္ ေပ်ာက္ရွမႈမ်ား ရွိေနသည္ဟု ကန္႔ကြက္သူမ်ားက ဆိုၾကသည္။

ဦးေက်ာ္ထြန္းေအာင္က ’’အရင္ကဆုိရင္ လမ္းေတြဘာေတြ ေဖာက္လုပ္တဲ့အခါမွာ ေရွးေဟာင္း အေဆာက္အဦးေတြ ေတြ႔ခဲ့ရင္ ခ်က္ခ်င္းရပ္ၿပီး၊ အဲဒီေရွးေဟာင္းပစၥည္းေတြကုိ အရင္မူလအတုိင္း ျပဳျပင္ခဲ့တာေတြ ရွိတယ္။ အဲဒီေနရာမွာလည္း လမ္းဆက္မေဖာက္ေတာ့ဘူး။ အခု လမ္းေဖာက္တဲ့အခါ ေရွးေဟာင္း အေမြအႏွစ္ေတြ ေတြ႔ရင္လည္း မရပ္မနားဘဲ ဆက္ေဖာက္ဆုိတဲ့ဟာက ေတာ္ေတာ့ကုိ အ႐ုပ္ဆုိးပါတယ္’’ ဟု ေျပာသည္။

၁၉၅ဝ ခုႏွစ္တြင္ ႏုိင္ငံေတာ္က ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕၌ ေရွးေဟာင္းသုေတသန ဌာနခဲြကို စတင္ထားရွိခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
(မဇၥ်ိမသတင္းဌာနမွ ကူးယူေဖာ္ျပပါသည္။)

http://arakanreview.net/?p=2452

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More